Copywriter Łukasz Kamiennik | Reklama, marketing, copywriting

Co musi mieć tekst, żeby sprzedawał naprawdę dużo

Za każdą sprzedaż, czyli za każdy skuteczny tekst nakłaniający do zakupu, odpowiada jedna jedyna rzecz: uczucie.

Czytelnik musi coś poczuć, żeby kupić, a nie tylko zgodzić się intelektualnie z argumentami.

Na przykład, dlaczego ludzie kupują kremy do twarzy, odżywki do włosów, zabiegi u kosmetyczek albo stosują dietę i robią katorżnicze treningi? Bo krem ma dużo witaminy C? Bo odżywka odnawia włosy od środka? Bo zabieg robi wybitna specjalistka? Bo dietę ułożył naukowiec z Kliniki Mayo? Bo z potem usuwają się toksyny z ciała?

Nic z tego. To są logiczne argumenty, a ludzie nie kupują, ani nie podejmują działań dlatego, że im rozsądek podpowiada, że potrzebują tych produktów, tych usług, tych diet i ćwiczeń, tylko dlatego, że zmusza ich do tego uczucie nieatrakcyjności, wstydu przed swoim ciałem.

Kiedy ktoś czuje się nieatrakcyjny, nabiera przekonania, że to jest powód jego problemów życiowych: że płeć przeciwna nie zwraca na niego uwagi, czy że brakuje mu pewności siebie.

Kiedy Mahomet pierwszy raz wygłosił swoje doktryny, były rozsądne, umiarkowane. Zyskał kilku zwolenników. Potem, oprócz głoszenia tych samych doktryn, Mahomet zaczął dodatkowo apelować do uczuć. Zjednał sobie połowę świata.

Copywriter ma takie samo zadanie, jeśli tekst jego ma przekonać do zakupu: musi odwołać się do uczuć czytelnika i je podsycić.

Jak to zrobić?

Dobrym przykładem jest stara książka Book of Etiquette. Zbierała kurz w magazynach wydawnictwa Doubleday przez 15 lat. Wreszcie Nelson Doubleday zrobił coś, co doprowadziło do sprzedaży milionów egzemplarzy. Zatrudnił zdolnego copywritera.

Copywriter napisał dla wydawnictwa reklamy, które wzbudzały w potencjalnych klientach uczucie. A dokładnie strach. Strach o to, że — skoro nie znają oni zasad etykiety — nieświadomie mogą popełnić nietakt towarzyski i ogarnie ich piekący wstyd.

Oto kilka nagłówków reklam, które sprzedały miliony egzemplarzy książki Book of Etiquette. „Dlaczego rozpłakałem się po ceremonii”, „Dlaczego ci wszyscy ludzie się ze mnie śmiali”, „Dlaczego ta kobieta spaliła się ze wstydu”., „Czy Twoi znajomi myślą o Tobie: «Wstyd mi za niego…»?” Jakkolwiek banalne mogą się wydawać, te nagłówki są przyczyną olbrzymiego sukcesu w sprzedaży książki.

Jeśli Twoje teksty mają dobrze sprzedawać i dawać firmie duże zyski — upewnij się, że apelują do uczuć potencjalnych klientów.

W razie kłopotów mogę pomóc w napisaniu takich tekstów dla Twoich produktów i usług >>

Łukasz Kamiennik

Copywriter i marketingowiec. Licząc od stycznia 2009 roku prowadziłem kampanie reklamowe dla wielu znanych i mniej znanych ludzi i marek, na rynku polskim i zagranicznym. Klienci najczęściej kojarzą mnie najbardziej z robienia rekordowych wyników w krótkim czasie, minimalnym wysiłkiem. Na tym blogu dzielę się zdobytym doświadczeniem. Jeśli będę mógł pomóc, odpowiedzieć na pytania, to z wielką chęcią, jestem do usług.

Skomentuj

Jeszcze nic tu nie ma 🙂